Travel with me at Disneyland

Processed with VSCO with c6 preset

Parisul aduna in mine un amalgam de sentimente, e dulce cateodata si imi ofera cele mai frumoase si vesele colturi, stradute inguste cu o arhitectura superba, copaci cu coroana perfect rotunda si mici cafenele cu masutele lor mici si rotunde. Are momente cand e usor sarat si ne serveste vant si ploi, facandu-ma sa imi fie dor de cele 30 de grade ce le-am lasat in urma. In plus, fiecare vizita la Paris m-a gasit cu sufletul usor incordat, o fi dorinta apriga de vacanta sau pur si simplu vremurile in care traim.

De data aceasta a fost diferit. Disneyland e fara doar si poate un loc magic. E magic pentru noi, adultii, iar pentru copii, depaseste limitele imaginatiei. Nu degeaba au plans 3 ore cand le-am spus ca a venit momentul sa plecam. Le inteleg perfect, am simtit si eu un gol in suflet in momentul in care ne-am despartit. Poate din cauza ca au ramas locuri neexplorate sau poate pur si simplu, a trezit in mine copilul de altadata de care mi-a fost atat de dor si pe care nu voiam sa-l las iar in urma. Cand devii adult, incerci sa copilaresti cat de mult poti, faci asta alaturi de copiii tai sau pur si simplu intanlnindu-te cu prietenii, jucandu-te pe playstastion intr-o Duminica tarzie de vara sau pur si simplu citind o carte cu happy end. Faci asta depanand amintiri, uitand pentru cateva minute de toate grijile ce te apasa in mod constant, razand cu gura pana la urechi.

Nu ai cum sa te saturi de acest loc atat de frumos, atat de colorat, atat de vesel, atat de plin de energie pozitiva. Nu ai cum sa nu zambesti cand il intalnesti pe Mickey Mouse, pe Cenusareasa sau pe Elsa & Ana. Nu ai cum sa refuzi un dans regesc, cand unul dintre printi se agata de tine si te trezesti direct pe ringul de dans, in mijlocul unui show. Nu ai cum sa nu zambesti, cand te trezesti la zeci de metri distanta de Pamant, simtind cum creste adrenalina si aproape lesini, asta din cauza ca tu ai rau de inaltime, dar ai vrut sa-ti invingi teama, aici si acum. Iti dai seama ca ai facut o nebunie, dar e prea tarziu, asa ca inchizi ochii si te gandesti la ceva frumos, incercand sa uiti ca picioarele tale sunt cu mult deasupra Pamantului.

Ne-am trezit intr-o poveste din care nu mai voiam sa plecam. Evident, nu am reusit sa trecem pragul fiecarui coltisor, am stat la coada mai mult decat ne-am fi imaginat (la unele atractii timpul de asteptare depaseste 1 h). E o mica-mare problema pentru cei ce stau prost cu rabdarea, cum e si cazul meu, dar in cele din urma, e un fel de terapie. Sau cel putin pentru mine a fost. Acum imi pare rau ca nu am facut rezervare inainte pe fiecare loc, pentru ca da, poti sa sari cozile interminabile cu cateva clickuri, dar am aflat asta prea tarziu, poate va ajuta pe voi. (gasiti mai multe detalii aici)

Probabil că știi deja, la Disneyland există două parcuri : Disneyland Park ( cu faimosul castel roz cu artificii și atracțiile din temele clasice Disney) si Walt Disney Studios unde vei gasi teme mai moderne, precum Cars, Ratatouille sau Nemo. Fetitele au alergat in fiecare coltisor, au fost neobosite, asta pana cand ajungeam in camera si luau somn instant. Am facut atatea poze, incat pe la amiaz eram fara baterie la telefon.

Cum treci de intrarea principala a parcului Disneyland, ajungi pe strada principala Main Street U.S.A. (un bulevard tipic american cu magazine pline ochi de suveniruri, restaurante si sute de turisti), pe stanga Adventureland (dupa cum ii spune numele, cornerul aventurilor : Robinson Crusoe, Pirații din Caraibe sau Indiana Jones, unde poti opta pentru o plimbare cu vaporul sau o vizita in casa bantuita),mergand mai departe dai de Frontierland, iar mai apoi Fantasyland, (zona de printese, unde am stat si cel mai mult). Undeva pe dreapta se intinde Discoveryland , zona dedicata spatiului cosmic si intr-un colt Autopia, coltul preferat al fetelor. Unde altundeva ar putea conduce o decapotabila cool, daca nu aici?!?

Walt Disney Studios a fost preferatul meu. Ne-am urcat in cele mai nebunesti trenulete, lifturi si alte nebunii si am trait o experienta de neuitat (vezi Twilight Zone Tower of Terror si Rock ‘n’ Roller Coaster starring Aerosmith).

Cum ajungi la Dinsneyland?

Noi am zburat cu WizzAir si am aterizat pe aeroportul din Beauvais. De acolo am luat un shuttle (17 E) pana in Paris, mai exact la Le Palais Des Congres. Iar apoi trenul (RER) pana in Marne la Valleé (Disneyland). Toata treaba asta dureaza aproximativ 2h 30 ‘, simplu si rapid. Ne-am inchiriat un apartament (Airbnb.com) in Cheesy un mic orasel aflat in apropierea parcului de distractii, iar de acolo am luat Uberul pana in Dinsneyland, pentru doar 6.5 E.

Am ajuns acasa incarcata de inspiratie, de voie buna, inca cu gandul la acel loc ‘fericit’. Cu siguranta, este una dintre vacantele mele preferate, iar daca ar fi sa auziti si parerea fetelor, ar fi mai mult pe sunete decat pe vorbe. Sunete de entuziasm si fericire!