Barcelona in my eyes

Am batut orasul la pas in lung si in lat, ne-am lasat purtati pe stradutele mici si inghesuite, cu miros de apa sarata si inghetata de pepene, ne-am oprit la fiecare terasa pentru o gustare, o bere rece sau un pahar de vin, ne-am plimbat in port, am ascultat valurile, am facut poze la yachturile luxoase acostate in port….dar sa o luam de la inceput.

21.20. Căpitanul ne anunță că începem aterizarea spre aeroportul din Barcelona. Au trecut deja 2,50′ și nici nu ne-am dat seama. Asta cu ajutorul filmului ‘Transfomers : Age of Extinction’ ce merge încă pe laptop. Suntem fericiți, ne uităm unul la celalt și chicotim încontinuu…

– Barcelona –

Un oraș cosmopolit, curat, plin de oameni veseli, terase colorate și miros de lămâi verzi. Am trecut prin multe orase frumoase de-a lungul vieții, dar de Barcelona e practic imposibil să nu te îndrăgostești : istorie, monumente, artă, fotbal, modă, marea albastră, oameni de nașionalități diferite, cultură. Noi am stat la un hotel în centru  (Hotel Victoria Palace) ceea ce ne-a dus aproape de toate obiectivele turistice pe care vroiam să le vizităm. Am preferat să mergem pe jos, în plimbare, descoperind orașul încă de la primele ore ale dimineții.

IMG_2782 IMG_2815

IMG_2802 IMG_2807 IMG_2812

Camera hotelului este destul de mica, cu tavan înalt și televizor cu ecran plat, ce parcă se bate cap în cap. Este un miros interesant în tot hotelul, a levănțică parcă și pereții sunt pictați în culori puternice. Lumea se oprește pe hol și stă la povești, în timp ce își fac o cafea la aparatul din colț. Noi ne-am pus ceasul la 7.30 în prima zi. Aveam cumpărate bilete la Sagrada Familia de la ora 9.30 dimineața. Ne-am trezit pe ritmurile celebrului soundtrack Vicky Christina Barcelona, ce parca ne-a umplut de energie, dupa o noapte târzie pe La Rambla (Catalan pronunciation: [ɫə ˈrambɫə]) strada despre care citeam cu câteva zile inainte de escapada noastra :

“La Rambla este probabil cea mai cunoscută zonă a Barcelonei și pe buna dreptate. La Rambla se întinde de la Placa de Catalunya până la statuia lui Columb și este plină de chioșcuri de ziare, standuri de animale și flori si de tot felul de artiști. Este fără îndoială locul unde se întâlnesc toate felurile de oameni, turiști și localnici, într-o diversitate extravagantă și plină de culoare.”

sursa TVL.ro

IMG_2825 IMG_2827 IMG_2832 IMG_2837 IMG_2853 IMG_2909 IMG_2927 IMG_2938

Am mâncat cel mai bun hamburger de vita, o să spuneți ca e nebunie să mergi in Barcelona și să servești un hamburger dar chiar mi-a facut cu ochiul de undeva din stanga, la masa de lângă și am zis că merită să încerc, mai ales că eu nu mănânc fast-food în mod normal. Am băut cel mai bun Chardonnay noaptea târziu alături de o porție de paste și inele de calamari, o farfurie de scoici in vin și am făcut cumpărături (poate prea multe). Ne-am oprit într-o piață locală în culori explozive, în drumul nostru spre Casa Battlo. Practic, vacanța noastră a început și s-a terminat în celebra Piață a Spaniei, unde am prins magnificul spectacol al Fantanilor Magice, un spectacol superb….